
 

Eight Uganda tabloid staff freed on bail
KAMPALA, Uganda - A Ugandan court on Tuesday released eight editors and directors of one of
the country's most popular newspapers, who were charged with treason last month, effectively
stalling the tabloid's operations.

The eight men -- five directors and three editors -- were arrested during a police raid on offices of the
privately owned English-language Red Pepper and its local-language sister publications.

They were charged with treason over an article implicating President Yoweri Museveni in a plot to overthrow
his Rwandan counterpart.

A Kampala court released the men on bail of 20 million Ugandan shillings each ($5,000).

"It has been a month of uncertainty for these journalists as they have been moved from one detention centre
to another but to also their families that have endured this ordeal," their lawyer Dickens Byamukama told
AFP.

"It's not only these (directors and editors) that have suffered but also the Red Pepper group's readers that
have not seen the papers on the streets since the police sealed off and took over the premises," he added.

They will next appear in court on 19 January.

Source: AFP

 
For more, visit: https://www.bizcommunity.com

MEDIA FREEDOM

Ugandan tabloid editors detained over 'fake' story
23 Nov 2017

https://www.bizcommunity.com/
https://www.bizcommunity.com/Article/220/466/170567.html

	Eight Uganda tabloid staff freed on bail
	Ugandan tabloid editors detained over 'fake' story


